Halaman

Isnin, 30 Ogos 2010

GADISKU

Diariku

18 Jun.........

Kedinginan malam bagaikan menyeret perasaan ini agar mengingati kembali peristiwa lalu. Hafz Edzwan nama yang seringkali bermain dibenak dan diingatanku saban waktu. Masih kuteringat, ketika itu hujan gerimis menyirami bumi kau tergea-gesa mempercepatkan langkahmu menuju ke tempat berteduh kebetulan ketika itu aku pula sedang tergesa-gesa turun dari tangga pejabat entah bagaimana untuk dijadikan cerita kau dan aku bertembung dan membuatkan diriku hampir tertumus kehadapan lantas kau dengan cepat memaut lenganku. Insiden tersebut membuatkan diriku sedikit kaget lantas aku tetunduk malu di atas renunganmu yang cukup tajam. Bermulalah episod baru di dalam kehidupanku, aku mula berasa bahagia akan kehadiran dirimu dan aku begitu senang dengan setiap perilakumu......Akhirnya kau meungkapkan kata azimat yang menjadi impian hampir semua wanita dimukabumi ini....

Aku seakan terpaku dengan pengakuan ikhlas darimu...Hafz Edzwan... percayalah aku hargai segala ucapanmu akan kusemat sehingga akhir hayatku...namun jawapan yang kau tagihkan tidak dapat kuberikan kata penghujungnya....namun dirimu tidak mengenal akan erti kata putus asa...kauutuskan sekeping kad bertinta emas dan aku kagum dan terharu setiap bait kata yang kau coretkan...

Aliesa @ Ariesa 2004

*********************************************************************************
Diariku....

20 Jun..........

Hafz Edzwan...kau masih lagi berterusan melayan karenahku...seringkali kau cuba membuat yang terbaik untukku....namun kau harus kuatkan azam dan semangatku ...bukan ego tapi ianya perlukan aku berkorban agar orang yang aku sayangai tidak akan terluka atau patah harapan...

Kucuba untuk menjarakkan perhubungan ini namun kau seakan tidak menghiraukan segalanya...
Puas ku menepis namun kau masih berjaya menjejak hati dan perasaan ini....
Hampir 2 bulan kau mendiamkan diri...mungkin kau merajuk atau bawa diri..... 
Aliesa @ Ariesa 2004
*********************************************************************************
Diariku....

21 Julai ...

Alangkah bahagianya kira jawapan itu adalah ya bagi setiap soalanmu....
Diri ini seakan bersalah namun tidak pernah terlintas walau sebesar zarah ingin mempermainkan perasaanmu...
Mengertilah kasih dan pecayalah...akan kusemat dihati sehingga akhir hayatku....
Amat seksa dan pedihnya andai perkataan tidak meluncur keluar dari mulutku...
Seakan menggigil tubuh ini dan pastinya kau akan menggelarkan diriku pendusta...
Ya Alllah, cukup berat keputusan yang ingin ku lafazkan...namun aku akan bahagia andainya kau juga bahagia walaupun bukan untuk bersama.....
Hafz Edzwan....sesungguhnya amat berat hati ini membiarkan kau di dalam kebingungan...
Demi melihat dirimu bahagia lupakan diriku.....Insyaalah itu adalah jalan yang paling baik walaupun ianya amat pahit untuk kau terima....
Diriku usah kau risaukan...
DOAKU UNTUKMU KEKASIH........panjangkan doa untuku disini...mingkin ini sejarah untuk kita...
usah kau sesali ia....HANYA CINTA PADA ALLAH DAN RASUL adalah pengubatnya...
selamat tinggal sayang....terima kasih atas teduhan rindumu dan dakapan cinta yang tulus darimu walau hanya seketika...Amin...

Aliesa @ Ariessa....2004
********************************************************************************* 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan